1. Adaugarea de facturi:

a. Se actioneaza butonul “Facturi / Chitante / Avize” din meniul din partea stanga sus a paginii.

b. Din meniul de sus se face click pe butonul “Adauga factura” si se deschide pagina pentru adaugare de facturi.

c. In partea de sus, sunt doua chenare , unul pentru furnizor, care este preselectat, si unul pentru client. De aici se pot creea furnizori/clienti noi, sau alege unul dintre cei vechi. Cum nu avem nici un client definit, in partea stanga se alege tipul clientului [PF – persoana fizica sau PJ – persoana juridica], si se completeaza datele necesare.

d. Se alege seria dorita pentru factura, in cazul nostru seria mai inainte definita, data facturii. Numarul facturii este calculat automat.

e. Se completeaza detaliile facturii. Pentru adaugarea de produs nou, se apasa butonul “Adauga linie”.

f. Pentru stergerea unui produs din lista de produse, se face click pe bulina rosie din dreptul produsului.

g. Se completeaza data scadenta a facturii dupa care se face click pe “Salveaza”, si sunteti redirectionat spre detaliile facturii.

Observatii:

a. Pagina mai prezinta si posibilitatea de a completa datele de expeditie.

b. Prin bifarea optiunii de afisare a datelor care nu sunt necesare, apare posibilitatea de adaugare de note pentru factura, sau de generare a chitantei din factura curenta.

c. Daca furnizorul este platitor de TVA, mai apare un camp cand sunt vizualizate toate datele facturii, care seteaza tipul acesteia. Aceasta poate fi: “Factura cu TVA”, “Factura cu taxare inversa”, “Factura scutita de TVA cu drept de deducere” sau “Factura scutita de TVA fara drept de deducere”.

d. Pentru generarea de chitanta, este necesara doar trecerea seriei chitantei, totalul fiind trecut automat dar cu posibilitate de editare.

e. Conversia dintr-un curs valutar in altul se face automat, conform cursului din ziua respectiva.

f. La scadent se trece numarul de zile, data scadenta fiind calculata automat pentru urmatoarele facturi.

2. Editarea de facturi:

a. Se actioneaza butonul “Facturi / Chitante / Avize” din meniul din partea stanga sus a paginii.

b. Se face click pe factura dorita, intrand in detaliile acesteia.

c. Se face click pe editeaza, in meniul de sus.

d. Se editeaza datele dorite.

e. Se face click pe butonul “Salveaza” si sunteti redirectionat la detalii.

3. Adaugarea de avize:

Este identica cu adaugarea de facturi.

4. Adaugarea de chitante:

Este asemanatoare cu editarea de facturi, atat ca nu sunt prezente toate campurile. Este necesara completarea totalului chitantei, si a notei chitantei.

5. Tiparirea de facturi/chitante/avize:

a. Se apasa in detalii pe butonul “Tipareste” aflat in meniul de sus a paginii, si apare un bloc cu optiuni.

b. Se selecteaza template-ul (modelul) dorit pentru factura, si formatul acesteia (.pdf).

c. Optional, factura se poate trimite pe e-mail, bifand optiunea “Trimite prin email” si completand campul “Email”

d. Se actioneaza butonul “Tipareste” si factura este afisata sau trimisa.

6. Duplicarea:

a. Se apasa in detalii pe butonul “Duplica” aflat in meniul de sus la detalii, si apare un bloc cu optiuni.

b. Se selecteaza seria in care se doreste duplicarea. Exista posibilitate de stornare.

c. Se actioneaza butonul “Duplica” si factura este afisata spre duplicare, dar nu este duplicata pana la actionarea butonului “Salveaza”.

7. Anularea:

O factura poate fi anulata actionand butonul “Anuleaza” care se afla in meniul de sus la detalii.

8. Reactivarea:

O factura anulata poate fi reactivata actionand butonul “Reactiveaza” care se afla in meniul de sus la detalii.

9. Plata unei facturi:

Pentru marcarea unei facturi ca fiind platita, se face click pe numarul zilelor scadente in lista, si se alege data platii. In loc de un numar, in coloana scadenta va aparea o bifa verde.

10. Vizualizarea detaliilor unei facturi din lista:

Pentru a usura lucrul cu facturi, se pot observa produsele facturii in lista de facturi, facand click pe simbolul in forma de lupa din dreptul facturii. Va aparea o fereastra cu datele acesteia. Pentru inchidere se face click pe respectiva fereastra.

11. Tiparirea multipla:

a. Daca se doreste o tiparire multipla, se selecteaza facturile/chitantele dorite inspre imprimare, si se face click pe butonul “Tipareste” aflat in josul listei, aparand o fereastra cu optiuni.

b. Optiunea “Facturi, chitante, avize” tipareste fiecare factura cu template-ul implicit. Se mai pot alege inspre tiparire: “Borderou”, “Plic DL”, “Confirmare de primire”, “Ordin de plata” si “Cerere de depunere”

12. Duplicare multipla:

a. Daca se doreste o duplicare multipla, se selecteaza facturile/chitantele dorite inspre duplicare.

b. Se alege seria dorita, si se face click pe “Duplica”

Observatii:

a. Conversia dintr-un curs valutar in altul se face automat.

b. Conversia din chitante in facturi este imposibila.

c. Documentele pot fi filtrate dupa tipul, data, statutul de achitat/anulat a actelor, numele, CUI/CNP-ul sau orasul clientului.